Catena, alaturi de copiii din medii defavorizate, la Festivalul Brazilor de Craciun 2020

Catena, alaturi de copiii din medii defavorizate, la Festivalul Brazilor de Craciun 2020 Catena, alaturi de copiii din medii defavorizate,  la Festivalul Brazilor de Craciun 2020

Ultima actualizare: 14 decembrie 2020

festivalul-brazilor-catena

Cea de-a 20-a editie a Festivalului Brazilor de Craciun, organizat anual de Salvati Copiii Romania, desfasurata intr-un format tehnic hibrid fara precedent, unic si provocator, a reusit performanta de a aduce din nou impreuna artisti si designeri care au creat 30 de brazi, dar si companii, parteneri si sustinatori, cu scopul de a restabili dreptul la educatie al copiilor vulnerabili, dramatic afectat de criza COVID-19.

Catena, partener si sustinator de traditie al Festivalului Brazilor, a contribuit la achizitionarea  mai multor braduti, demonstrand inca o data ca solidaritatea e mai puternica decat criza.

Cei 30 brazi licitati in seara de gala a Festivalului Brazilor de Craciun 2020 au obtinut fonduri totale in valoare de peste 470.000 de euro, prin implicarea acelora care sustin dreptul la educatie al tuturor copiilor, si mai ales al celor proveniti din familii cu dificultati economice.

Aproape un milion de copii, reprezentand 32% dintre elevii romani, au in continuare nevoie de echipamente si dispozitive electronice pentru educatia in mediul online. In plus, 36% dintre familiile dezavantajate economic nu au putut procura produse sau alimente de stricta necesitate in timpul crizei sanitare, iar peste 500.000 de copii au fost afectati in mod direct.

Cand solidaritatea invinge criza

Evenimentul a fost dedicat accesului la educatie al copiilor vulnerabili si, datorita generozitatii tuturor celor implicati, anul viitor, 10.000 de copii vor putea sa mearga la scoala si sa primeasca sprijin in cadrul Programului Educational Salvati Copiii Romania.

Licitatia brazilor solidaritatii a fost prezentata live de Amalia Enache (PRO TV) si Vlad Babenco (maitre-priseur Artmark). „Impreuna au reusit sa doboare distantele sociale si sa ne tina pe toti conectati in atelierul binelui, unde companiile au putut sa se intreaca in generozitate pe parcursul celor peste trei ore intense, atat cat a durat evenimentul”, au spus organizatorii.

Recordul de generozitate al editiei aniversare a apartinut bradului creat de Stefania Mircea si Salvati Copiii, prin efortul comun al Catena, Lidl Romania, Kaufland Romania, Romanian Business Consult (RBC), Helinick, Mastercard, BCR si Liviu Dragan.

Catena a achizitionat si bradul „Scanteia de Speranta” al bine-cunoscutului scenograf si designer Doina Levintza, in timp ce bradul „Aurul Verde al Pamantului”, creat de Nicu Bocancea & Floraria IRIS a fost licitat prin generozitatea comuna a Catena si RBC.

„Festivalul Brazilor de Craciun a demonstrat ca empatia si increderea ca binele e un efort comun pot face cu adevarat miracole. Editia aceasta a fost una grea, provocatoare si mai ales o lectie de solidaritate. Datorita acesteia, copiii vulnerabili ies din statistici si primesc un loc acolo unde e dreptul lor, la scoala”, a spus Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania.

Catena, partener si sustinator de traditie al Festivalului Brazilor, a fost Sponsor Diamond al acestei editii aniversare.

In urma fondurilor obtinute pana acum, la cele 19 editii anterioare ale Festivalului Brazilor de Craciun, Salvati Copiii Romania a oferit asistenta pentru 46.485 de copii.

Nu exista proba mai buna pentru reusita binelui decat aceasta editie a Festivalului Brazilor de Craciun, care a adus impreuna creatori, companii, sustinatori, pentru cauza copiilor vulnerabili. Distantarea fizica nu ne-a indepartat unul de altul, asta e lectia enorma. Cred ca este un mesaj puternic din partea societatii civile si a companiilor ca nu vom permite sa se adanceasca falia intre copiii defavorizati si ceilalti, ca mentinem educatia o prioritate, in ciuda oricaror greutati”, a spus Amalia Enache.