Festivalul Brazilor de Craciun: Catena, alaturi de Salvati Copiii in lupta impotriva abandonului scolar

Cea de-a 16-a editie a Festivalului Brazilor de Craciun, eveniment organizat de Salvati Copiii Romania in beneficiul a mii de copii saraci, aflati in risc de abandon scolar, a avut loc joi seara, 8 decembrie, in incinta Stejarii Country Club. La gala prezentata de Amalia Enache si Mihai Bobonete au participat peste 300 de personalitati din mediul de afaceri, media, cultura si sport.

Cu aceasta ocazie au fost licitati, in scop caritabil, 14 brazi din cei 27 existenti, cel mai scump fiind realizat de cunoscutul creator de moda Catalin Botezatu & Scoala Metropolitana ARC, achizitionat de Catena pentru suma de 127.500 euro, prin intermediul doamnei Anca Vlad, presedinte Fildas-Catena Grup. De asemenea, Catena s-a numarat printre principalii sponsori ai festivalului, categoria Diamond.

Suma oferita reprezinta un record in istoria celor 16 editii ale festivalului. Povestea acestui brad in sine este cea a unui miracol: este un brad al copilariei si al viselor din care aceasta este plamadita. „Bradul pe care l-am conceput pentru aceasta seara de magie este unul care ne arata copilaria asa cum trebuie ea sa fie pentru fiecare copil: una a povestilor, a sinceritatii, a iubirii. Ma bucur enorm ca magia bradului va ajunge acolo unde trebuie, la copiii care au nevoie”, a declarat designerul Catalin Botezatu cu aceasta ocazie.

Editia care a strans cea mai mare suma: 520.000 de euro

De altfel, editia din acest an a Festivalului Brazilor de Craciun a stabilit un record, in urma licitarii brazilor, din biletele de tombola si din sponsorizari fiind stransi 520.000 de euro pentru prevenirea abandonului scolar, cea mai mare suma din ultimii 10 ani in care a avut loc evenimentul. Suma obtinuta este dubla fata de cea colectata in anul precedent, cand s-a reusit strangerea sumei de 250.000 euro, care a fost investita in educatia a 2.560 de copii.

In primele 15 editii, Salvati Copiii a strans prin intermediul Festivalului Brazilor de Craciun aproximativ 3,3 milioane de euro, bani care au sprijinit integrarea educationala pentru 25.685 de copii, prin programele educationale Gradinite Estivale, A Doua Sansa si Scoala dupa Scoala.

Cei 27 de braduti au fost creati de urmatorii designeri: Doina Levintza, Stephan Pelger, in colaborare cu Club Med, Catalin Botezatu & Scoala Metropolitana ARC, Irina Neacsu, Omid Ghannadi, in colaborare cu Dragos Bucur & Sofia Bucur, Anca Lungu (Printesa Polonic), MATIUS Studio, cu sprijinul Philips Lighting Romania, Cosmin Florea & Cornel Ilie, Malvina Cservenschi, Coca Zaboloteanu & Krautz Production, Dorin Negrau - Rotary Club Bucuresti Cismigiu, Roman Octavian, Creativ Interior, sustinut de Fabrica de Profile, Irina Marinescu & Madeleine Artisan Jeweler, Catalin Valean, Dhaniel Nora & Sephora, Mirela Bucovicean & Molecule F & arhitect Raluca Lazar, Andra Andreescu & Patchouli Flowers, Andreea Constantin (Rhea Costa), Mihaela Glavan, Phenomena & Piatraonline, Cristina Vasiliu & Denis Predescu, cu sprijinul Braiconf, Alexandru, Maison DADOO, cu sprijinul Sport/Couture, Zenya Atelier & Joomay by Carmen Vornicelu, Iza Van Dee, Rita Muresan, Iris Serban, Stefania Mircea & Salvati Copiii.

O sansa la un viitor decent

Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv Salvati Copiii Romania, a subliniat faptul ca scopul Festivalului Brazilor de Craciun este sa reduca abandonul scolar. „Multumim tuturor designerilor si oamenilor generosi care au fost alaturi de noi. Fara generozitatea sponsorilor nostri, acest lucru nu ar fi posibil. Le multumim tuturor companiilor, designerilor, persoanelor publice si nu numai, care ne sprijina si au incredere ca impreuna putem reda acestor copii sansa la educatie si la un viitor decent”, a conchis Gabriela Alexandrescu.

Text: Oana Baltoc