Remedii pentru digestie lenta (tranzit intestinal lent)

Remedii pentru digestie lenta (tranzit intestinal lent) Remedii pentru digestie lenta (tranzit intestinal lent)

Ultima actualizare: 30 iunie 2022

Unii oameni folosesc termenul de „tranzit intestinal lent” pentru a se referi la o digestie lenta. Digestia lenta este mai degraba un simptom al unei afectiuni decat o afectiune in sine.  O persoana care are digestia lenta poate prezenta alte simptome printre care se numara si constipatia.

 „Sindromul intestinal lenes” este folosit pentru a descrie modul in care se comporta intestinele dupa utilizarea frecventa a laxativelor. Cand aveti aceasta afectiune, colonul este mai lent in procesul de mutare a resturilor alimentare prin tractul digestiv.

Sindromul intestinului lenes poate fi cronic, cu simptome care sunt prezente destul de des, daca nu intotdeauna. Dar schimbarile in stilul de viata si modificarile dietetice pot ajuta la imbunatatirea simptomelor.

Farmacistii Catena recomanda FibroProtect, un supliment alimentar care asigura un tranzit intestinal normal si ajuta la procesul de detoxifiere. Contine fibre de Psyllium care confera rapid senzatia de satietate, diminueaza absorbtia grasimilor si a zaharului din alimente. Acestea contribuie la mentinerea unor niveluri normale ale colesterolului si glicemiei.

Ce cauzeaza asta?

De fiecare data cand mancati, nervii trimit un semnal tractului digestiv pentru a initia o secventa de activitati. Muschii sistemului digestiv muta alimentele intr-o miscare de lungime de unda numita peristaltism. Dar aceasta miscare poate fi blocata, mai lenta decat ar trebui sau nu poate fi o contractie suficient de puternica pentru a muta alimentele inainte in intestine.

Simptome ale unei digestii lente

Cele mai frecvente simptome includ:

  • Constipatie
  • Dureri abdominale
  • Greata
  • Lipsa apetitului

Simptomele mai putin frecvente includ:

  • sange in scaune
  • hemoroizi
  • diaree

Reflexele legate de intestin pot deveni mai slabe sau mai putin eficiente din cauza:

  • alimentatie saraca in fibre
  • tulburari de alimentatie, cum ar fi anorexia sau bulimia
  • sindromul colonului iritabil
  • utilizarea de narcotice
  • anestezie
  • dependenta de laxative
  • Pot exista si alte motive pentru muschii mai slabi. Uneori, cauza este chiar la fel de simpla ca lipsa de fibre sau apa in alimentatie.

Elimina toxinele din organism cu ajutorul HepatoSuport, un supliment alimentar care are in compozitie silimarina si cinarina, substante bioactive recunoscute pentru efectele benefice asupra ficatului.

Oamenii presupun adesea ca mancarea pe care o consuma este eliminata in urmatoarea miscare intestinala. In realitate, poate dura mult mai mult. Mancarea face o calatorie destul de mare in timp ce calatoreste prin sistemul digestiv. Durata de timp necesara pentru a finaliza calatoria de la gura la anus se numeste timp de tranzit. Acest timp variaza de la persoana la persoana, dar este de obicei in jur de 24 de ore pentru cineva cu o dieta bogata in fibre.

Exista multi factori care determina cat timp va dura pana la trecerea completa a alimentele prin organism. Acestea includ ceea ce a fost mancat, nivelul de activitate, stresul psihologic, caracteristicile personale si starea generala de sanatate. Daca timpul de tranzit este o problema, exista cativa pasi pe care ii puteti face pentru a accelera lucrurile.

Tranzit intestinal lent? Iata 5 remedii importante

Faceti exercitii fizice timp de 30 de minute pe zi.

Alimentele si materialul digerat sunt deplasate prin corp printr-o serie de contractii musculare. Aceste contractii musculare se numesc peristaltism. Daca sunteti persoane sedentare duce la incetinirea peristaltismul, crescand astfel timpul de tranzit. Acest lucru poate duce la constipatie si disconfort general. Miscarea stimuleaza metabolismul, ceea ce face contractiile musculare mai frecvente. Acesta este motivul pentru care unii oameni simt nevoia de a merge la baie imediat dupa exercitii.

Pentru o digestie corecta incearca Efi-Digest, un supliment alimentar cu activitate enzimatica ridicata, pe baza de pancreatina, o substanta naturala de origine animala care furnizeaza enzimele necesare pentru descompunerea proteinelor, grasimilor si amidonului.

Mancati mai multe fibre.

Alimentele bogate in fibre, cum ar fi cerealele integrale, legumele cu frunze si fructele proaspete, vor adauga volum fecalelor si vor ajuta la stimularea intestinului pentru a impinge alimentele. Deoarece adaugarea rapida de fibre in dieta ta poate duce la gaze, balonare si crampe, acestea ar trebui introduse treptat in dieta.

Consumati iaurt.

Iaurtul si alte alimente ce contin probiotice, cum ar fi varza murata, branzeturile moi si painea cu drojdie, contin culturi de bacterii vii care promoveaza bacteriile sanatoase care traiesc in intestine, imbunatatind digestia.

Mancati mai putina carne.

Carnea, laptele, branza tare si carbohidratii rafinati, cum ar fi zaharul alb, faina alba si fulgii de ovaz sunt procesate mai greu de tractul digestiv si pot incetini peristaltismul.

Beti mai multa apa.

Stim cu totii ca este recomandat sa bem minimum 2 litri de apa pe zi. Exista multe motive care tin de sanatate pentru aceasta recomandare. In acest caz, apa ajuta la mentinerea umezelii fecalelor, imbunatatind astfel timpul de tranzit

Digestie lenta? Combinatii alimentare de evitat

Proteine ​​animale si carbohidrati: sunt necesare diferite enzime pentru a descompune aceste alimente foarte diferite. Cand sunt consumate impreuna, alimentele nu sunt digerate corespunzator.

Fructe cu carbohidrati: Fructele se digera mult mai repede decat orice alt aliment. Multi oameni cred ca adaugarea de fructe in terci de ovaz este o optiune sanatoasa pentru micul dejun.

Lactate cu fructe: Smoothi-urile sunt micul dejun preferat de multe persoane. Problema este ca iaurtul este o proteina animala si, atunci cand este amestecat cu fructe, poate provoca o digestie inadecvata, ceea ce duce la aciditate in tractul gastro-intestinal.

Evitati sa beti in timpul meselor: Cel mai bine este sa evitati sa beti cantitati mari de orice lichid in timpul meselor, altfel enzimele digestive se vor dilua si vor impiedica procesul digestiv. Cel mai bine este sa incetati sa beti cu 30 de minute inainte de a consuma alimente si sa asteptati doua ore dupa masa inainte de a bea apa, pentru a asigura o digestie adecvata.

Pepene galben dupa cina pentru un desert sanatos: Pepenele galben este singurul fruct care trebuie consumat singur deoarece este nevoie de putin mai mult decat alte fructe pentru a se digera.

 

https://www.conehealth.com/services/gastroenterology/from-fuel-to-stool-5-tips-to-speed-up-digestion/

https://www.healthline.com/health/lazy-bowel#treatments

https://food.ndtv.com/health/5-food-combinations-that-hinder-digestion-694756

 

Farmacistul Catena va recomanda:

3 la preț de 2
Naturalis Efi-Digest X 20 comprimate filmate

Naturalis Efi-Digest X 20 comprimate filmate

Efi-Digest Naturalis este un supliment alimentar…

3 la preț de 2
FibroProtect Naturalis , 20 plicuri

FibroProtect Naturalis , 20 plicuri

Contine: pulbere de coji de seminte de Psyllium, extract…

3 la preț de 2
HepatoSuport Naturalis  - pentru sanatatea sistemului hepato-biliar, 30 capsule

HepatoSuport Naturalis - pentru sanatatea sistemului hepato-biliar, 30 capsule

Naturalis HepatoSuport contine: silimarina (100 mg)…