Dieta ketogenica - informatii utile, rezultate pe termen lung si greseli de evitat

Sursa foto: https://www.pexels.com/photo/assorted-fruits-on-black-textile-1192034/

Fiecare organism (re)actioneaza si functioneaza diferit (in functie de varsta, stilul de viata, starea generala de sanatate) ca atare, atunci iti doresti sa scapi rapid si sanatos de kilogramele in plus trebuie sa stii care e formula care te avantajeaza cel mai mult.

In plus, inainte de a alege o dieta, nu uita sa consulti sfaturile unui specialist in nutritie, programeaza-te pentru un set complet de analize si inarmeaza-te cu multa vointa si determinare. Mai mult decat atat, retine ca rezultatele dietelor de slabit se mentin cu efort si vor avea efecte durabile doar daca iti asculti organismul si il tratezi cu foarte multa atentie.

 

Cuprins:

 

1. Ce este isi propune dieta ketogenica?

2. Ce presupune un regim de slabit care abordeaza dieta keto?

3. Top 10 greseli frecvente pe care le poti face pe parcursul dietei

 

Ce este si ce isi propune dieta ketogenica?

 

Dieta ketogenica este un tip de regim care nu se adreseaza oricui, functioneaza dupa un principiu destul de simplu, si anume un raport cu proportii diferite: 65% grasimi sanatoase, 30% proteine si 5% glucide. Datorita numeroaselor avantaje, dieta keto poate fi considerata o terapie care ajuta persoanele cu afectiuni neurologice, epilepsii, diabet sau alte boli mult mai grave.

Acest tip de dieta isi propune sa restabilizeze functiile metabolismului, obsinuindu-l cu faptul ca grasimea este principalul combustibil care trebuie consumat inainte de a se depune.

Asadar, vorbim despre o reeducare complexa a organismului pe mai multe niveluri.

 

Ce presupune un regim de slabit care abordeaza dieta keto?

 

Dieta ketogenica este o dieta saraca in carbohidrati care se bucura de numeroase beneficii atat pe termen scurt cat si pe termen lung. Mesele zilnice sunt in numar de 4 si trebuie sa fie calculate atent in functie de cele doua faze principale: de atac si de mentinere.

Lista de alimente din dieta in functie de nutrientii admisi:

Grasimi sanatoase din : nuci, seminte, alune, uleiuri vegetale (canepa, in, cocos, macadamia, avocado, porumb, germeni de grau)

Proteine din: smantana, iaurt, branzeturi fermentate, unt, oua si carne (pui, porc, vita, oaie, peste)

Glucide din: fructe si legume precum kiwi, ananas, mere, fructe de padure, telina, salata verde, morcov, dovlecel, fasole, vinete, spanac, varza, carstraveti, rosii.

Alimentele strict interzise sunt: pastele fainoase, mamaliga, zaharul, sarea, dulciurile de orice tip si alcoolul.

 

Top 10 greseli frecvente pe care le poti face parcursul dietei

 

  • "Uiti” sa bei apa. Hidratarea este un proces esential in general, dar cu atat mai mult in cadrul dietei ketogenice, asadar minimum 3 litri de apa te vor feri de eventile neplaceri.
  • Adaptezi dieta in functie de cum iti amintesti si cum ti se patre tie ca ar functiona cel mai bine.
  • Nu te odihnesti suficient si te stresezi atunci cand ajungi in anumite praguri de stagnare
  • Nu faci niciun fel de miscare
  • Nu ai mese bine structurate, consumi insuficienta proteina, dar multi carbohidrati si indulcitori ascunsi
  • Nu tii cont de cantitatile pe care trebuie sa le consumi si nu iti calculezi corect caloriile
  • Trisezi crezand ca o data nu se pune
  • Combini faza de atac cu cea de mentinere
  • Chiar daca primele rezultate se vad rapid, uiti ca totul depinde si de organismul tau
  • Eviti sa consulti si sa apelezi la specialist daca te confrunti cu multiple stari neplacute