10 alimente bogate in vitamina D

10 alimente bogate in vitamina D 10 alimente bogate in vitamina D

Ultima actualizare: 05 aprilie 2021

alimente-vitamina-d

Crezi ca mananci suficiente alimente bogate in vitamina D? Daca nu, afla ca ar trebui! Acest nutrient ajuta la dezvoltarea de celule sanatoase, mentine puternic sistemul imunitar si sustine procesul de absorbtie a calciului atat de necesar pentru oase. In plus, previne rahitismul la copii, iar impreuna cu calciul, ajuta la prevenirea osteoporozei la persoanele in varsta.

Vitamina D este produsa in organism atunci cand razele ultraviolete ale soarelui ating pielea. De aceea, mai este supranumita si “vitamina soarelui”. Pentru majoritatea adultilor, doza zilnica recomandata este de 600 de unitati internationale (UI), echivalentul a 15 micrograme (mcg). In schimb, persoanele cu varsta peste 80 de ani trebuie sa consume 800 UI (20 mcg).

Din pacate, insa, cei mai multi oameni nu-si iau doza suficienta de vitamina D din lumina soarelui si nici din mancare, cu toate ca exista o multime de alimente bogate in vitamina D.

Vitamina D este solubila in grasimi, ceea ce inseamna ca trebuie sa mananci grasimi pentru a o absorbi. Cele mai accesibile alimente bogate in vitamina D sunt pestele, ciupercile, laptele fortificat, tofu fortificat, iaurtul fortificat, cerealele fortificate pentru micul dejun, sucul de portocale fortificat, cotletul de porc si ouale.

 

Cuprins:

Vitamina D: descopera 10 alimente care o contin

Rolul suplimentelor pe baza de vitamina D

 

Vitamina D: descopera 10 alimente care o contin

Ciuperci Maitake

Ciupercile Maitake reprezinta o sursa delicioasa si hipocalorica de vitamina D. O cana de ciuperci maitake taiate cubulete contine peste 700 UI de vitamina D.

Ciuperci Portobello expuse la razele UV

In mod normal, ciupercile portobello normale contin putina vitamina D. In schimb, cele expuse mai mult la lumina ultravioleta (UV) sunt adevarate alimente bogate in vitamina D. O ciuperca intreaga expusa la razele soarelui contine aproximativ 375 UI de vitamina D.

Somon

Vitamina D se gaseste si in uleiurile de peste, motiv pentru care pestii grasi, cum ar fi somonul, sunt alimente bogate in vitamina D. 85 de grame de somon roz proaspat contin 370 UI, in timp ce 85 gr de somon la conserva au aproape 800 UI de vitamina D. Impresionant, nu-i asa?

somon-vitamina-d

Halibut

Halibutul este un peste oceanic si o sursa buna de vitamina D. 85 gr de peste contin aproximativ 200 UI.

Pastrav

Pastravul este o alta varianta minunata. Fiind un peste alb, pastravul are o aroma mai blanda decat pestele mai uleios, cum ar fi somonul si tonul. In 85 gr de pastrav exista aproximativ 650 UI de vitamina D.

Ton la conserva

De asemenea, 85 gr de ton la conserva contin aproximativ 40 UI de vitamina D. Pe langa vitamina D, tonul la conserva este o sursa buna de acizi grasi omega-3, magneziu, potasiu, zinc si seleniu.

Cereale de mic dejun fortificate

Daca sunt facute din cereale integrale, cerealele pentru micul dejun sunt alimente bogate in vitamina D. In plus, contin putin zahar. Se intampla des ca cerealele pentru micul dejun sa fie fortificate cu vitamine si minerale. Intr-o cana de cereale uscate se gasesc de obicei aproximativ 100 UI de vitamina D.

Lapte

Laptele natural nu intra in topul celor mai bogate alimente in vitamina D, insa, de multe ori, este imbogatit cu aceasta vitamina. O cana de lapte fortificat contine aproximativ 125 UI de vitamina D.

Alte tipuri de lapte fortificat

Printre cele mai raspandite alimente bogate in vitamina De se numara si laptele de soia si laptele de migdale. Acestea sunt de asemenea fortificate cu vitamina D si calciu.

Ouale

Galbenusurile de ou sunt, de asemenea, alimente bogate in vitamina D. Fiecare galbenus de ou contine aproximativ 40 UI de vitamina D. De aceea, consumul a doua oua aduce un aport de 80 UI de vitamina D.

Rolul suplimentelor pe baza de vitamina D

Vitamina D se gaseste, de asemenea, si sub forma de suplimente alimentare. In unele cazuri, suplimentele contin o combinatie de vitamina D si alti nutrienti. De multe ori, suplimentele cu calciu au si vitamina D. Suplimentele cu aceasta vitamina sunt necesare in cazul persoanelor care nu consuma alimente bogate in vitamina D sau nu sunt expuse prea des la lumina soarelui.

Catena recomanda Naturalis Vitamina D3 2000 UI

Naturalis Vitamina D3 2000 UI este un supliment alimentar pe baza de vitamina D3, esential pentru mentinerea sanatatii oaselor si dintilor si pentru buna functionare a sistemului imunitar.

vitamina-d3

Beneficii Naturalis Vitamina D3 2000 UI:

Participa la:

- procesul de diviziune celulara

- absorbtia normala a calciului si fosforului

- mentinerea concentratiilor normale de calciu in sange

- mentinerea sanatatii sistemului osos si a dintilor

- functionarea normala a sistemului imunitar

- mentinerea functiei normale a sistemului muscular

Mod de administrare Naturalis Vitamina D3 2000 UI:

Un comprimat pe zi, dupa masa principala.

 

 

 

Referinte:

https://www.verywellfit.com/food-sources-of-vitamin-d-2507743

https://www.myfooddata.com/articles/high-vitamin-D-foods.php

https://www.everydayhealth.com/foods-high-vitamin-d/

Farmacistul Catena va recomanda:

Naturalis Vitamina D3 2000 UI, 30 comprimate

Naturalis Vitamina D3 2000 UI, 30 comprimate

Naturalis Vitamina D3 2000 UI este un supliment alimentar…