3 sfaturi practice pentru a consuma mai putina carne

3 sfaturi practice pentru a consuma mai putina carne 3 sfaturi practice pentru a consuma mai putina carne

Ultima actualizare: 27 octombrie 2021

Numeroase studii au demonstrat ca un consum frecvent (de cel putin trei ori pe saptamana) de carne rosie, mai ales procesata, poate cauza diverse probleme de sanatate. Dintre acestea, amintim in special afectiunile cardiovasculare si pe cele neoplazice cu anumite localizari. Cele mai noi recomandari sugereaza ca nu ar trebui depasite 70 de grame de carne pe zi. Iata trei moduri prin care puteti reduce cantitatea de carne din dieta.

1. Inlocuiti total sau partial carnea din diferite retete

Exista numeroase retete in care carnea poate fi inlocuita cu succes de ingrediente vegetale valoroase din punct de vedere nutritional. De exemplu, intr-un sos pentru paste bolognese, carnea tocata poate fi inlocuita cu ciuperci taiate cubulete, cu granule de soia sau cu vinete. Dovleceii, conopida, cartofii dulci, sfecla rosie si morcovii sunt perfecte pentru a inlocui carnea din tocanite. Similar, traditionalele sarmale pot contine foarte putina carne si mai mult diverse legume, ciuperci sau „carne” de soia. Inlocuirea carnii dintr-o lasagna cu linte aduce un plus de textura, in acelasi timp oferind si o doza consistenta de proteine. Iar daca va plac burgerii, sa stiti ca se pot pregati delicioase chiftele din fasole rosie sau linte si doar putina carne.

Pentru un plus de fibre alimentare in dieta, farmacisii Catena va recomanda FibroProtect. Este un supliment alimentar care asigura un tranzit intestinal normal si ajuta procesul de detoxi´Čüere. Contine fibre de Psyllium care confera rapid senzatia de satietate, diminueaza absorbtia grasimilor si a zaharului din alimente. Acestea contribuie si la mentinerea unor niveluri normale ale colesterolului si glicemiei.

 

2. Folositi carnea pentru aroma si… atat

Daca va doriti sa consumati mai putina carne, dar nu va puteti lipsi de aroma, incercati s-o tratati ca pe un alt ingredient, nu ca pe elementul central al mesei. De exemplu, cateva bucatele de bacon pot da un gust inconfundabil unui sos pentru paste sau unei tocanite. Gustul „umami”, specific carnii, se poate obtine si din alimente mai putin daunatoare: masline, rosii uscate, ciuperci, sos de soia, alge, putina branza fermentata etc.

3. Incercati proteinele din surse vegetale

Unele vegetale sunt surse excelente de proteine. Printre acestea se-numara: soia, fasolea, lintea, nautul, nucile, semintele, cerealele. Pentru ca proteinele se absorb putin mai greu din surse vegetale, este indicat sa mancati alimente proteice vegetale cat mai variate si in cantitate mai mare. Nu va feriti de calorii, ele nu sunt atat de multe pe cat se crede. O suta de grame de linte au numai 100 de kilocalorii, pentru ca boabele uscate retin foarte multa apa prin fierbere si caloriile se dilueaza. Incercati sa asociati leguminoase cu derivate cerealiere, pentru un boost proteic de calitate. Printre cele mai sanatoase surse vegetale de proteine amintim lintea (foarte usor de digerat), derivatele din soia, quinoa (care este o pseudocereala), arahidele si semintele de dovleac. Puteti incerca si inlocuitori de carne, chiar daca este vorba de produse procesate. Totusi, cititi etichetele produselor – multe pot fi bogate in grasimi saturate si sare.

Daca dieta nu este alcatuita atent, lipsa consumului de carne poate cauza anumite deficiente in organism, precum a vitaminei B12. Farmacistii Catena recomanda produsul Tonico Forte, care are o formula complexa, pe baza de patru aminoacizi (arginina, fosfoserina, glutamina, asparagina) si Vitamina B12. Acesta sustine organismul in perioade de surmenaj fizic si intelectual, convalescenta, stari de slabiciune.


 

Consumul de carne si sanatatea

Consumul de carne poate avea anumite beneficii de netrecut cu vederea:

  • reducerea apetitului si accelerearea metabolismului;
  • mentinerea masei musculare, datorita continutului ridicat de proteine;
  • absorbtia imbunatatita a fierului, datorita continutului ridicat de fier hem.

 

Pe de alta parte, consumul excesiv de carne, mai ales rosie si procesata, a fost deseori pus in legatura cu diverse afectiuni:

  • Bolile cardiovasculare

Numeroase studii in domeniul alimentatiei au demonstrat faptul ca un consum ridicat de carne duce la aparitia problemelor cardiovasculare. Mai mult decat atat, cei care au o alimentatie bazata pe produse vegetale au un risc mai mic de a dezvolta infarct miocardic sau accidente vasculare cerebrale. Evitand consumul exagerat de carne rosie si mezeluri, organismul nu va mai trebui sa proceseze si sa stocheze grasimile nesanatoase. 

  • Cancerul

Mai multe studii observationale au aratat o legatura intre consumul ridicat de carne si mai multe tipuri de cancer: digestiv, de prostata, de rinichi sau de san. Totusi, in fiecare studiu a fost vorba de carnea rosie intens procesata. Studiile au indicat ca gatirea carnii la temperaturi inalte are efecte pronuntate. Dintre toate tipurile de cancer, cel de colon a avut cea mai puternica asociere cu consumul de carne rosie.

Consumul de carne, aspectele etice si protectia mediului inconjurator

Unele persoane aleg sa nu consume carne pentru ca nu considera necesara uciderea animalelor pentru hrana atata vreme cat exista surse vegetale.

Alte persoane nu accepta ca animalele sa fie crescute in complexe industriale, unde animalele nu se pot misca in voie si nu pot iesi in aer liber. Pentru a se preveni infectiile, animalelor crescute in ferme industriale li se dau antibiotice, lucru care poate cauza rezistenta la antibiotice in cazul oamenilor. Totodata, pentru a li se stimula cresterea, se utilizeaza tratamente hormonale, ceea ce ridica probleme etice si medicale.

In privinta mediului, se considera ca fermele zootehnice sunt printre principalii poluanti ai planetei. Impactul productiei de carne asupra mediului este urias, consecintele fiind evaluate abia in prezent, cand problema protejarii planetei a devenit acuta. Majoritatea culturilor de plante (cereale, soia) nu sunt folosite pentru hrana omului, ci pentru a animalelor din crescatorii.

Consumati carne? Maximizati beneficiile si evitati efectele negative

Iata cateva sfaturi pentru a va asigura ca consumati carne intr-un mod sanatos atat pentru organism, cat si pentru mediul inconjurator:

  • Alegeti produse neprocesate: carnea neprocesata va fi intotdeauna o alegere mai sanatoasa decat cea procesata.
  • Evitati gatirea la temperaturi inalte: daca preferati carnea la gratar, aveti intotdeauna grija sa nu se arda sau indepartati zonele arse. Contin substante periculoase, cancerigene.
  • Cumparati carne sanatoasa, de la ferme mici: fermele mici sunt mai prietenoase cu mediul si in felul acesta veti sustine si economia locala.
  • Cumparati carne de vita de calitate: vitele hranite natural, cu iarba, au carnea mai sanatoasa, bogata in acizi grasi Omega-3 si diversi antioxidanti.

 

Pentru sustinerea procesului de slabire si detoxifiere, farmacistii Catena recomanda produsul KiloSlim Gold. Capsulele de slabit KiloSlim Gold contin Glucomannan 100, o fibra naturala alimentara, cu putere mare de ingrosare, care nu poate fi asimilata si care nu contine calorii. Induc senzatia de satietate, reduc apetitul, cresc vascozitatea si volumul continutului gastric, datorita capacitatii ridicate a acestei fibre de a absorbi apa.

Farmacistul Catena va recomanda:

FibroProtect Naturalis , 20 plicuri

FibroProtect Naturalis , 20 plicuri

Contine: pulbere de coji de seminte de Psyllium, extract…

Naturalis KiloSlim Gold, 30 capsule

Naturalis KiloSlim Gold, 30 capsule

KiloSlim Gold este un supliment alimentar pentru…

Benesio Tonico Forte 10 ml, 10 flacoane

Benesio Tonico Forte 10 ml, 10 flacoane

Votat Produsul Anului® 2021 in categoria Suplimente…