Informatii complete despre saptamana 6 de sarcina

Data publicarii: 25 noiembrie 2020

saptamana-6-de-sarcina

Saptamana 6 de sarcina vine deja cu schimbari vizibile, atat la nivelul embrionului, cat si la nivelul corpului mamicii. Femeia se afla acum la jumatatea primului trimestru de sarcina si usor, usor burtica incepe sa se vada.

Cuprins:

Bebelusul tau in saptamana 6 de sarcina
Corpul tau in saptamana 6 de sarcina
Sfaturi pentru saptamana 6 de sarcina
 

Bebelusul tau in saptamana 6 de sarcina

In saptamana 6 de sarcina, bebelusul este asemenea unui bob de mazare, masurand aproximativ 0,2 cm in lungime. Deja tubul neural a inceput sa se inchida si sa se transforme in ceea ce va deveni coloana vertebrala a bebelusului, iar inima, care are deja 4 camere primitive, incepe sa bate cu putere, cu 100-115 batai/minut, zgomotele putand fi depistate la ecografie. Chiar daca pulsul este mai accelerat decat al mamei, acesta este semn bun ca sarcina evolueaza corect.

Tot in sapatamana 6 de sarcina se formeaza un pol cefalic care va deveni capul bebelusului, acesta fiind usor supradimensionat de restul corpului si apar mici pliuri de tesut care incep sa se dezvolte catre ceea ce vor deveni ulterior nasul, gura, ochii, barbia si obrajii micutului. Cele mai vizibile acum sunt urechile care se prezinta sub forma unor gropite de-o parte si de alta a capului.

In saptamana 6 de sarcina incepe deja formarea scheletului si se dezvolta treptat plamanii, ficatul si rinichii. Plamanii sunt deja sub forma a doua tuburi separate, insa continua sa se dezvolte sub forma a doua pungi. Din saptamana 6 de sarcina, embrionul incepe sa ia pozitia fetala si sa aiba miscari subtile pe care, insa, femeile nu le pot inca simti.

Corpul tau in saptamana 6 de sarcina

In saptamana 6 de sarcina este foarte posibil ca viitoarea mamica sa aiba simptome asemanatoare celor de la menstruatie si chiar sa apara unele sangerari minore. Acestea sunt perfect normale si doar in cazul in care durerile se intetesc si devin insuportabile sau sangerarile sunt abundente, asemenea celor menstruale, este cazul sa se prezinte la medic deoarece acesta poate fi un semn de avort.

De asemenea, continua sa existe greturile matinale, senzatia de balonare si oboseala se va resimti din plin. Acum poata sa apara si constipatia din cauza cresterii nivelului de progesteron, care incetineste activitatea sistemului digestiv. In plus, in saptamana 6 de sarcina creste frecventa urinarii. Acest aspect se petrece si ca urmare a cresterii cantitatii de hormon HCG, dar si ca urmare a faptului ca incepe sa se dezvolte ulterul si apasa pe vizica urinara. Urinarile pot sa apara si noaptea si sa strice somnul, insa partea buna este ca in acest mod se elimina si toxinele din corp. Presiunea asupra vezicii urinare se va diminua abia incepand cu trimestrul al doilea, odata ce uterul se ridica in cavitatea abdominala.

In saptamana 6 de sarcina, tensiunea arteriala creste si pot aparea dureri si intepaturi la nivelul sanilor. Schimbarile de dispozitie ale viitoarei mamici continua sa existe, insa sunt perfect normale.

Sfaturi pentru saptamana 6 de sarcina

In saptamana 6 de sarcina este timpul pentru a face cateva analize importante. Pe langa examenul fizic si examinarea pelviana, acum este momentul sa faci teste de sange si sa determini RH-ul. Astfel, vei putea depista posibilitatea ca bebelusul sa aiba anomalii cromozomiale. De asemenea, urina va fi testata pentru glucoza, proteine, celule rosii si albe din sange si alte posibile bacterii. Tot in saptamana 6 de sarcina se pot face teste pentru a se depista boli cu transmitere sexuala sau alte boli genetice specifice.

Dieta din saptamana 6 de sarcina trebuie sa fie sanatoasa si echilibrata, bazata pe consumul multor lichide, in special supe si ciorbe, mai ales in cazul in care te confrunti cu constipatie. Proteinele, lactatele, fructele si legumele trebuie sa faca parte din meniul zilnic.  Este de preferat a se evita pestele, mai ales spada si macroul, insa o masa pe saptamana care sa contine fructe de mare, ton sau somon inca iti mai poti permite. Portiile de mancare ar trebui sa fie mici si dese. Tot de acum activitatea fizica ar trebui sa intre in rutina zilnica pentru ca va ajuta si la imbunatatirea tranzitului intestinal, dar si la mentinerea greutatii in limite normale si la o nastere mult mai usoara.

Legat de ingrijirea corporala, in plus fata de recomandarile saptamanilor anterioare, este de preferat sa eviti sa-ti vopsesti parul deoarece scalpul va absorbi substantele chimice din vopsea. Aceasta recomandare ar trebui urmata cel putin in primul trimestru de sarcina.