Sfaturi practice pentru imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare

Sfaturi practice pentru imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare Sfaturi practice pentru imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare

Ultima actualizare: 20 mai 2021

imbunatatirea-memoriei

Fiecare dintre noi are momente in care memoria si concentrarea ne joaca feste, mai ales cand traversam perioade aglomerate, incarcate de stres. Poate fi foarte frustrant sa nu iti amintesti anumite lucruri sau sa nu te poti concentra la sarcinile pe care le ai de indeplinit. Genetica joaca un rol important in pierderile de memorie, in special cand e vorba de afectiuni grave, precum Alzheimer. Cu toate acestea, cercetarile au aratat ca dieta si stilul de viata au un impact semnificativ asupra imbunatatirii memoriei si dificultatilor de concentrare (concentrare scazuta).


Probleme cu memoria? Capacitate de concentrare scazuta? Sfaturi pentru ameliorarea lor

Iata cateva sfaturi pentru a-ti imbunatati memoria in mod natural si pentru a lupta eficient impotriva lipsei de concentrare.

Practica meditatia si tehnicile de relaxare

Practicarea meditatiei poate avea impact asupra sanatatii in multe moduri. Meditatia are un efect relaxant si s-a descoperit ca reduce stresul, intensitatea durerilor cronice, presiunea sangvina si are un rol important in imbunatatirea memoriei si cresterea capacitatii de concentrare. De fapt, meditatia pare a creste densitatea materiei cenusii din creier, cea care contine neuroni. Odata cu varsta, aceasta degenereaza, ceea ce are un impact negativ asupra proceselor cognitive si memoriei. Meditatia si alte tehnici de relaxare ajuta la imbunatatirea memoriei pe termen scurt la oamenii de toate varstele.

Mentine-ti creierul “in forma”

Exersarea capacitatilor cognitive prin intermediul jocurilor este un mod amuzant de a-ti imbunatati capacitatea de memorare si de a lupta eficient cu lipsa de concentrare. Cuvintele incrucisate, rebusul, sahul, tetrisul, jocurile de carti sau jocurile de logica de pe telefonul mobil sunt metode excelente pentru imbunatatirea memoriei.

Fa mai multa miscare

Exercitiile fizice sunt importante si pentru imbunatatirea memoriei la persoanele de toate varstele. Multe studii au aratat ca exercitiile fizice determina secretia de proteine neuroprotective si sustin cresterea si dezvoltarea neuronilor. Asadar, se recomanda mai multa miscare pentru antrenarea memoriei si pentru remedierea problemelor legate de lipsa de concentrare.

Evita stresul

Cercetarile arata ca, atunci cand sunt stresati, oamenii au probleme cu memoria pe termen scurt. Acest lucru inseamna ca procesul de invatare este dificil in perioadele stresante. Aviz mai ales tinerilor care se streseaza excesiv in perioadele cu examene.

Mentine-te la o greutate normala

Multe studii au demonstrat de-a lungul timpului ca obezitatea este un factor de risc pentru declinul cognitiv. Obezitatea poate conduce la rezistenta la insulina si inflamatie, in ambele situatii sanatatea creierului fiind in pericol. Obezitatea este asociata si cu un risc mai mare de a dezvolta maladia Alzheimer. 

Dormi suficient

Imbunatatirea memoriei si antrenarea capacitatii de concentrare nu sunt posibile fara o odihna suficienta. Somnul joaca un rol important in consolidarea memoriei, un proces in care amintirile recente sunt interiorizate. Cercetarile arata ca deprivarea de somn are un impact negativ asupra memoriei si problemelor de concentrare. Recomandarea standard pentru adulti este sa doarma 7-9 ore pe noapte.

Imbunatatirea memoriei si concentrarii cu ajutorul alimentatiei

Obiceiurile alimentare pot juca un rol considerabil in imbunatatirea memoriei si sustinerea capacitatii de concentrare. Iata cateva obiceiuri alimentare recomandate atat pentru functiile cognitive, cat si pentru sanatate in general.

Consuma mai putin zahar adaugat

Excesul de zahar este o problema generala a omului modern. Consumul prea ridicat de zahar este asociat multor afectiuni cronice, inclusiv declinului cognitiv. Cercetarile arata ca o dieta foarte bogata in zahar conduce catre o memorie pe termen scurt deficitara. Renuntarea la zahar nu duce doar la imbunatatirea memoriei, ci este un mare avantaj pentru sanatate.

Redu consumul de carbohidrati rafinati

Consumul excesiv de alimente care contin carbohidrati rafinati, cum sunt dulciurile si cerealele rafinate, poate afecta capacitatea de memorare. Studiile au aratat ca dieta moderna, care este foarte bogata in carbohidrati este asociata cu dementa, declinul cognitiv si reducerea functiei cognitive.

Consuma alimente cu efect antiinflamator

Consumul unei diete bogate in compusi antiinflamatori te poate ajuta sa-ti imbunatatesti memoria si sa elimini lipsa de concentrare. Antioxidantii sustin reducerea inflamatiei, reducand stresul oxidativ cauzat de radicalii liberi. Te poti bucura de calitatile antioxidantilor daca vei consuma cat mai frecvent fructe si legume proaspete. Fructele de padure sunt in mod particular bogate in antioxidanti, utili pentru imbunatatirea memoriei si pentru probleme de concentrare. Alte alimente cu efecte antioxidante puternice si benefice pentru memorie si concentrare sunt turmericul, cacaoa sau ceaiul verde. Acestea din urma contin polifenoli, substante antioxidante cu efecte deosebite.

Evita consumul de alcool

Consumul frecvent de bauturi alcoolice poate influenta negativ sanatatea in multe moduri, iar afectarea functiilor cognitive este unul dintre acestea. Alcoolul exercita efecte neurotoxice asupra creierului. Consumul frecvent si cronic de alcool ajunge in cele din urma sa afecteze hipocampusul, o parte a creierului care joaca un rol vital pentru memorie si concentrare. 

Suplimente pentru memorie si concentrare

Numeroase suplimente naturale te pot ajuta atunci cand consideri ca ai nevoie de imbunatatirea memoriei si capacitatii de concentrare. Iata cateva dintre ele.

Vitamina D

Nivelurile scazute de vitamina D au fost puse in legatura cu numeroase probleme de sanatate, inclusiv reducerea functiei cognitive. O afectiune deosebit de grava despre care se considera ca are legatura cu cantitatea scazuta de vitamina D din sange este dementa. Deficienta de vitamina D este foarte frecvent intalnita, mai ales in tarile cu climat mai rece. Daca este nevoie, utilizeaza un supliment cu vitamina D.

Omega-3

Acizii grasi Omega-3 sunt vitali pentru sanatatea si functionarea creierului si, de asemenea, ajuta la reducerea inflamatiei din organism, fenomen legat strans de declinul cognitiv.

Secom Neuro Optimizer Jarrow Formulas

Neuro Optimizer este un supliment alimentar care sustine sistemul nervos, ajuta la imbunatatirea memoriei, a concentrarii, a atentiei si ofera protectie la nivel neuronal datorita activitatii antioxidante. Produsul contine ingredientul pantentat numit Cognizin, pe baza de citicolina, dar si alti nutrienti precum: fosfatidilserina, fosfatidilcolina, L-glutamina, taurina, acetil L-carnitina, acid alfa lipoic si vitamina B5. Acestia actioneaza sinergic pentru a asigura protectie neuronala crescuta si pentru a creste secretia neurotransmitatorilor.

Neuro Optimizer ajuta la:

-       Imbunatatirea capacitatii de invatare

-       Sustinerea capacitatii de concentrare si atentie (remediu eficient pentru concentrare scazuta)

-       Mentinerea sanatatii structurilor cerebrale

Reducerea stresului si anxietatii

Farmacistul Catena va recomanda:

- 30%
Secom Neuro optimizer, 60 capsule

Secom Neuro optimizer, 60 capsule

Secom Neuro Optimizer este un supliment alimentar…