Diete de slabit - Top 10 cele mai cautate diete, informatii si recomandari

Sursa foto: https://pixabay.com/ro/pierdere-%C3%AEn-greutate-greutate-2036966/

Echilibrul este cuvantul cheie atunci cand doresti sa ai un trup armonios si o greutate in conformitate cu inaltimea, varsta si conformatia corpului. Imaginea conteaza pentru fiecare dintre noi, asadar nu de putine ori auzim in jur numeroase persoane care sunt preocupate de aspectul fizic si vor sa mai renunte la kilogramele acumulate de-a lungul timpului din diverse motive.

Dieta este primul cuvant care isi face aparitia pe buzele tuturor, dar o abordare sanatoasa implica pe langa schimbarea regimului alimentar, atat exerciti fizice precum si nelipsita doza de ambitie a unui mental determinat sa obtina rezultatele scontate.

Un corp de invidiat se obtine cu multa munca, sacrificii pe toate planurile (fizic, economic si mental) si nu in ultimul rand cu recomandari specifice din partea unui specialist in nutritie.

Desi foarte multe persoane care vor sa scape de kilogramele nedorite considera ca au la indemana toate informatiile, uita ca aceastea trebuie adaptate si particularizate dupa ce specialistul are in fata un set de analize. Mai mult decat atat, indiferent ca este vorba de suplimente de slabit pentru arderea grasimilor, reducerea apetitului, produse pentru detoxifiere si anticelulitice, acestea trebuie consumate dupa indicatii precise si sfaturi din partea medicului.

Orice cura de slabire are nevoie de un timp in care metabolismul se obisnuieste cu noul ritm si incepe sa functioneze dupa noii parametri setati. Corpul trebuie sa se adapteze modului de viata (caci orice dieta trebuie asumata si insusita ca un stil de viata, cel putin pentru o perioada) si sa reactioneze la stimulii externi si interni.

Este un fapt extrem de cunoscut ca mediul online si nu numai abunda de diete si retete de slabit care mai de care mai interesante sau miraculoase. Dar pentru a-ti face o idee despre ce dieta se potriveste stilului tau de viata si metabolismului, iata mai jos o lista cu cele mai populare:

 

Cuprins:

1. Dieta Rina

2. Dieta Daneza

3. Dieta Dukan

4. Dieta Disociata

5. Dieta Indiana

6. Dieta Ketogenica

7. Dieta Balerina

8. Dieta Montignac

9. Dieta Japoneza

10. Dieta Fulger

 

Dieta Rina

Fiind creata de un sportiv american, dieta Rina vine din familia dietelor disociate si se bazeaza pe ideea conform careia organismul nostru proceseaza si metabolizeaza intr-un ritm diferit atat glucidele, cat si proteinele si fibrele. Asadar, ea combina anumite tipuri de alimente pentru a pierde in greutate si ajuta la imbunatatirea ratei metabolice.

Dietele disociate promit o digestie mai usoara, asadar dieta Rina se incadreaza cu succes in aceasta categorie.

In plus:

  • Dieta Rina dureaza 90 de zile, timp in care se adopta mai multe cicluri de cate 4 zile de alimentatie disociata
  • Cele 4 tipuri de alimente permise in dieta sunt: proteinele, carbohidratii, amidonul si vitaminele
  • In fiecare zi trebuie respectate 3 principii esentiale: al purificarii, al ingestiei si al digestiei (cu respectarea meniurilor disociate)
  • Mesele se iau la intervale de timp egale, ultima masa a zilei avand loc inainte de ora 19:00, sunt excluse gustarile intre mese, dulciurile, prajelile, mancarea fast food si semipreparata si bauturile carbogazoase
  • Ea a fost aprobata de mai multi medici nutritionisti si cardiologi si numita ca una dintre cele mai sanatoase
  • Este usor de tinut in compratie cu alte diete, este echilibrata din punct de vedere al principiilor nutritive si nu in ultimul rand, respecta regulile unui stil de viata sanatos
  • Corpul nu se infometeaza, isi ia aportul necesar de carbohidrati, proteine si vitamine, iar tesutul adipos se reduce semnificativ

 

Dieta Daneza

Functioneaza dupa principii care au la baza schimbarea stilului alimentar, este unul destul de strict pentru organism, ca atare e important sa cunosti atat beneficiile, dar si avantajele inainte de a te apuca de ea.

Asadar:

  • Este cunoscuta ca dieta mai este cunoscuta si ca dieta care modifica metabolismul si care are efect timp de 2 ani dupa ce a fost incheiata (ea se poate repeta abia dupa 2 ani)
  • Ea dureaza 2 saptamani, timp in care dieta se urmeaza exact dupa indicatiile recomandate
  • Dieta consta in reducerea carbohidratilor si a grasimilor din alimentatie
  • Exista 3 mese pe zi la aceeasi ora (ora 09:00- mic dejun, ora 14:00- pranz, maximum ora 18:00- cina)
  • Dieta permite aportul extern de vitamine si minerale pentru a preintampina deficienta de nutrienti
  • Se recomanda consumul a cel putin 2-3 litri de apa pe zi
  • Fiind un regim destul de restrictiv si sarac in nutrienti, el slabeste sistemul imunitar si creste riscul de imbolnavire (pot aparea boli ale rinichilor si ale aparatului digestiv)
  • Unele persoane se pot confrunta cu stari de somnolenta, lipsa de concentrare si nervozitate

 

Dieta Dukan

Inventata de medicul francez Pierre Dukan, ea este conceputa in maniera in care este favorizat consumul proteinelor in detrimentul lipidelor si glucidelor. Vorbim despre un regim de tip proteic, insa in acelasi timp este si o dieta hipocalorica.

In acest fel organismul este obligat sa apeleze la propriile rezerve adipoase pentru ca muschii sa functioneze.

Ca atare:

  • Se bazeaza pe o serie de principii si 4 faze importante (faza 1- de atac, faza 2- de croaziera, faza 3 - de consolidare, faza 4 - de stabilizare)
  • Dieta abordeaza intr-un mod diferit slabitul, asa incat nu se mai numara caloriile, ci proteinele
  • Este o dieta eficienta, dar are nevoie de multa rabdare si atentie in urmarea principiilor pe care se bazeaza
  • Regimul exclude grasimile si carbohidratii, dar fiind o dieta bogata in proteine, dar pe termen lung pot exista efecte nedorite
  • Pentru ca elimina multe categorii de alimente, organismul poate ajunge la  deficiente nutritive si chiar anemie

 

Dieta Disociata

Acesta dieta este una dintre cele mai cunoscute si populare diete de slabit. Ea functioneaza dupa un principiu extrem de corect si anume ca: nu alimentele ingrasa, ci combinarea lor.

Prin urmare:

  • Dieta functioneaza dupa principii care implica o alimentatie impartita pe grupe de alimente
  • Este destul de usor de urmat si foarte important, nu implica infometare
  • Exista mai multe tipuri de dieta disociata (in functie de zile, de mese sau perioade), iar fiecare se poate aborda in functie de stil de viata si preferinte  
  • Exista 3 mese pe zi (cina nu mai tarziu de ora 19:00), fara gustari, produse semipreparate, dulciuri sau prajeli
  • NU trebuie combinate alimente din grupuri diferite
  • Nu se bea apa pe parcursul mesei
  • Este interzis consumul de alcool si cofeina

 

Dieta Indiana

Aceasta dieta este una vegetariana, care pe langa slabire ajuta si la mentinerea corpului in parametri optimi. Pe langa faptul ca aceasta dieta este extrem de sanatoasa, este si una dintre cele mai cunoscute din lume.

Deci:

  • Dieta incurajeaza consumul de fructe si legume, pentru obtinerea necesarului de vitamine si minerale, fara sa puna sanatatea in pericol
  • Legumele pot fi consumate in stare naturala, la abur, pe gratar sau fierte
  • Sucurile de fructe sunt permise dupa prima saptamana
  • Este cea mai buna si indicata metoda de detoxifiere a organismului (modalitate de a elimina toxinele acumulate in organism)
  • Dieta indiana incurajeaza si consumul de alimente bogate in fibre, respectiv apa pentru a elimina toxinele in mod regulat
  • Pe langa energie si tonusul de exceptie, aspectul pielii este extrem de sanatos si luminos

 

Dieta Ketogenica

Acest regim functioneaza dupa regula 60/30/10, in care alimentele consumate trebuie sa contina: grasimi 60%, proteine 30% si glucide pana in 10%. Dupa principiul “slabeste mancand”, dieta keto este abordata si promovata de sportivi de performanta.

Mai mult decat atat:

  • Acesta dieta are doua etape: cea de atac si cea de mentinere
  • Sunt permise proteinele din carne, lactate si oua, grasimi din uleiuri si seminte si glucidele din fructe si legume
  • Deoarece aportul de calorii este unul ridicat, dieta permite si incurajeaza efortul fizic intens
  • In dieta ketogenica este indicat un aport suplimentar de multivitamine si minerale
  • Este o dieta cu proprietati neuroprotectoare, care imbunatesteste nivelul glucozei in organism (in special la diabetici), reducand semnificativ senzatia de foame
  • Este interzis consumul de cereale, alcool, dulciuri si sare

 

Dieta Balerina

Este o dieta extrem de restrictiva care nu este recomandata persoanelor care sufera de anemie sau alte afectiuni renale. Pe langa ambitie si foarte multa determinare, dieta balerina se bazeaza pe o buna organizare, exercitii fizice, dar si un regim specific.

Ce trebuie sa retii:

  • Inainte de inceperea regimului este indicat efectuarea unui set complet de analize
  • Dieta se bazeaza pe un continut ridicat de proteine si cat mai putine calorii
  • Procentele hranei sunt impartite dupa urmatoarea schema: 55% carbohidrati, 20% proteine din carne slaba si 25% grasimi sanatoase
  • Pentru efecte cu adevarat remarcabile, specialistii recomanda chiar injumatatirea portiilor
  • Dieta balerina se tine timp de maximum doua saptamani pe an, iar apoi organismul  trebuie mentinut cu o dieta echilibrata si cu exercitii fizice sanatoase
  • Apa se bea inainte de masa cu 30 minute si dupa masa, la distanta de o ora
  • Este exclus consumul de zahar si sare

 

Dieta Montignac

Aceasta metoda este recomandata persoanelor care vor rezultate eficace si durabile si care inteleg aceasta abordare ca pe una a schimbarii obiceiurilor alimentare.

Avand ca surse de inspiratie bucataria franceza, dieta Montignac este extrem de functionala daca ii sunt intelese si urmate principiile de baza:

  • Ca si alte diete, si ea are doua faze importante: prima, care implica un consum de alimente cu un indice glicemic scazut, iar a doua, se bazeaza pe mentinerea rezultatelor din etapa initiala si transformarea principiilor care au dat rezultate intr-un mod de viata
  • Dieta are doua optiuni de combinare a alimentelor, in mod ideal: proteine si lipide, respectiv carbohidrati si fibre
  • Dieta incurajeaza consumul de fructe si legume (aport semnificativ de fibre, minerale si vitamine)
  • Din nefericire din pricina limitraii consumului de carbohidrati, unele persoane se pot confrunta cu dureri de cap, ameteli si stari de oboseala
  • Unii specialisti considera aceasta dieta una hipocalorica, asadar rezultatele pierderii kilogramelor sunt variabile

 

Dieta Japoneza

Are la baza orezul, nu presupune ca in mod obligatoriu alimentele sa fie gatite, si in plus, acesta nu reprezinta niciun fel de pericol pentru sanatate.

Cateva informatii utile:

  • Dieta se mai bazeaza si pe consumul de fructe, legume si mult peste, insa portiile trebuie sa fie in cantitati mici si savurate incet (asadar, in aceasta dieta volumul portiilor conteaza si influenteaza intregul parcurs al procesului de slabire)
  • Este o dieta simplu de urmat (pe 3 zile) deoarece se bazeaza nutrienti sanatosi si alimente cu putine calorii
  • Pentru ca efectul yo-yo (de revenire sau dublare a kilogramelor pierdute) este foarte probabil, dietele scurte nu sunt extrem de bine vazute de specialisti, ca atare nici nu sunt recomandate mereu
  • Este indicat consumul de ceaiuri (acestea combat constipatia, detoxifica organismul, calmeaza pielea iritata si intaresc sistemul imunitar)
  • Alimentele interzise: preparatele fast-food, dulciurile, bauturile carbogazoase, grasimile, prajelile, bananele, strugurii

 

Dieta Fulger

  • Chiar daca rezultatele apar imediat, aceasta dieta nu este recomandata de specialisti
  • Aceasta dieta este drastica si presupune (3 zile) doar consumul: de apa in prima zi, de fructe a doua zi, si legume a treia zi
  • Are actiune detoxifianta, prin urmare ajuta eliminarea surplusului de apa si toxine din organism
  • Rezultatele nu sunt de durata, cauzand numeroase repercusiuni asupra organismului
  • Este interzisa persoanelor cu anemii, afectiuni hepatice si renale