Consumul de portocale si beneficiile pentru sanatate

Consumul de portocale si beneficiile pentru sanatate Consumul de portocale si beneficiile pentru sanatate

Ultima actualizare: 11 decembrie 2023

 

O dieta echilibrata este unul dintre secretele pentru a ramane in forma si sanatos. Legumele si fructele, in special, ar trebui sa faca parte din dieta zilnica, deoarece acestea furnizeaza organismului vitaminele si mineralele de care are nevoie pentru a functiona corect. De aceea, va recomandam sa consumati cinci portii pe zi fie de fructe, fie de legume, fie ca sunt crude, gatite, simple, preparate, proaspete, congelate, in compot, suc etc.

Portocalele, in special, sunt unul dintre fructele pe care nu trebuie sa ezitati sa le consumati, mai ales intre decembrie si aprilie, cand sunt disponibile in toate varietatile lor. Portocala, nu numai ca este delicioasa, dar are si o multime de beneficii pentru sanatate.


Originile portocalei

Portocalele sunt cultivate si consumate de mii de ani! Primele dovezi ale consumului acestor fructe au fost gasite in Asia de Sud-Est, unde se consumau cu mii de ani in urma, in special in China, in anul 2.200 i.Hr. Abia in anul 1000, arabii au introdus acest citric in sudul Europei. Astazi, consumatorii din intreaga lume se bucura zilnic de beneficiile portocalelor.

Unde cresc portocalele?

Portocalele sunt cultivate in livezi mari de citrice. Pentru a se dezvolta, acest fruct are nevoie de caldura relativa (nu mai mult de 35°C) si de expunere la lumina soarelui. In prezent, cei mai mari producatori de portocale din lume sunt Brazilia, China, India, Statele Unite si Mexic. In Europa, Spania se remarca in special prin productia sa. In Franta, exista producatori locali in zonele insorite, in special in regiunea PACA, in Corsica si in Insula Reunion.

Care este cea mai buna perioada a anului pentru a manca portocale?

In Europa, sezonul portocalelor se intinde din decembrie pana in aprilie, luna februarie producand cele mai bune fructe. Cu toate acestea, datorita importurilor, portocalele pot fi consumate pe tot parcursul anului.

Ce contin portocalele?

Portocalele sunt unul dintre fructele preferate ale europenilor in sezonul rece, alaturi de banane si mere, datorita aromei lor unice si sucului delicios. Dar si datorita numeroaselor beneficii pentru sanatate ale portocalelor.

Un concentrat de vitamina C

Zilnic, vitamina C ajuta la protejarea celulelor impotriva stresului oxidativ si la mentinerea functiei normale a sistemului imunitar. Asadar, este esential sa va asigurati ca obtineti suficienta vitamina C in dieta dumneavoastra. Aportul zilnic recomandat este de 110 mg pe zi pentru adulti si intre 50 mg si 90 mg pe zi pentru copiii cu varste cuprinse intre 1 si 10 ani. Consumul a 100g de portocale asigura 47,5mg de vitamina C.

 

O doza de potasiu

Un alt aport zilnic esential, potasiul este un mineral care ajuta la buna functionare a sistemelor nervos si muscular. Portocalele sunt deosebit de bogate in potasiu, continand 180mg la 100g de fruct, sau cu 30mg mai mult decat 100g de mango.

Un fruct bogat in calciu

Necesar pentru intretinerea normala a oaselor, calciul joaca un rol esential in buna sanatate. Si in acest caz, consumul de portocale ofera o sursa buna de calciu, deoarece acestea contin 66 mg la 100 g de fruct.

Este o idee buna sa manancam portocale in fiecare zi?

Este perfect posibil sa mananci portocale in fiecare zi, ba chiar este recomandat! Acest citric are multe beneficii pentru sanatate. Contine mai multe vitamine si minerale care sunt esentiale pentru buna functionare a organismului. Ca toate lucrurile bune, bineinteles, ar trebui sa fie consumate in proportii rezonabile (o portocala pe zi, de exemplu).

Portocala, beneficii pentru piele si slabit

Portocalele sunt o sursa excelenta de nutrienti si pot avea diverse beneficii pentru piele si sanatate in general:

Beneficiile pentru piele

Vitamina C: Portocalele sunt bogate in vitamina C, un antioxidant puternic care poate ajuta la combaterea radicalilor liberi si la mentinerea sanatatii pielii. Aceasta poate contribui la productia de colagen, esential pentru elasticitatea si fermitatea pielii.

Hidratare: Continutul ridicat de apa din portocale poate ajuta la mentinerea hidratarii pielii, conferindu-i un aspect mai sanatos si stralucitor.

Nutrienti esentiali: In afara de vitamina C, portocalele contin si alte vitamine si minerale esentiale pentru sanatatea pielii, cum ar fi vitamina A, vitamina E si antioxidanti.

Potentialul pentru slabire

Continut scazut de calorii si bogatie in fibre: Portocalele au un continut relativ scazut de calorii si contin fibre dietetice, ceea ce le face o optiune excelenta pentru cei care doresc sa slabeasca. Fibrele ajuta la mentinerea senzatiei de satietate pentru o perioada mai lunga de timp, ceea ce poate contribui la controlul poftei de mancare si la reducerea aportului caloric.

Hidratare si continut ridicat de apa: Uneori, senzatia de foame poate fi confundata cu setea. Consumul de portocale, care sunt bogate in apa, poate contribui la hidratarea corpului si la reducerea senzatiei de foame excesiva.

 

Sursa de nutrienti esentiali in timpul dietei: In timpul unui regim de slabire, este important sa consumi alimente care furnizeaza nutrientii necesari. Portocalele ofera vitamine si minerale esentiale, cum ar fi vitamina C, care poate sprijini sistemul imunitar in timpul unei diete restrictive.

Fructe intregi vs. suc de portocala

In primul rand, este important sa alegeti cu grija portocalele pe care le cumparati, Multe portocale se gasesc pe rafturile noastre din decembrie pana in aprilie, dar in general sunt disponibile pe tot parcursul anului, asa ca alegeti-le pe cele care sunt inca destul de tari. Portocalele pot fi pastrate cu usurinta timp de aproximativ o saptamana la temperatura camerei sau timp de zece zile bune in cosul de legume din frigider.

Pentru a profita la maximum de continutul de vitamina C al portocalelor, nutritionistii recomanda sa le consumati proaspete si imediat dupa decojire. Daca preferati sa ii beti sucul proaspat, acelasi sfat este valabil si pentru suc.

Se poate consuma si coaja de portocala, deoarece si aceasta contine la fel de multe elemente benefice pentru sanatate ca si pulpa fructului. Cu toate acestea, este indicat sa folositi doar fructe organice, care nu contin reziduuri de pesticide.

Dar portocalele pot fi si gatite. Ele sunt excelente gatite, cu condimente dulci sau sarate, cu ciocolata etc.

Contraindicatii privind consumul de portocale 

Desi portocalele sunt bogate in nutrienti si au numeroase beneficii pentru sanatate, exista cateva situatii in care consumul lor ar putea fi contraindicat:

Alergie sau intoleranta la citrice: Unele persoane pot fi alergice la citrice sau pot avea intoleranta la anumite componente gasite in portocale, cum ar fi histaminele sau alte substante chimice. Aceste persoane ar trebui sa evite consumul de portocale pentru a preveni reactiile adverse.

Probleme gastrointestinale: Pentru unele persoane, consumul de portocale poate agrava simptomele anumitor afectiuni gastrointestinale, cum ar fi refluxul gastroesofagian sau boala inflamatorie intestinala. Aciditatea din portocale poate irita mucoasa gastrica si poate agrava simptomele acestor afectiuni.

Interactiuni cu anumite medicamente: Anumite medicamente, cum ar fi cele prescrise pentru tensiunea arteriala sau pentru tratamentul refluxului gastroesofagian, pot avea interactiuni cu consumul de portocale. De exemplu, portocalele pot afecta absorbtia anumitor medicamente sau pot interactiona cu acestea, influentand efectul acestora in organism.

Diabet zaharat: Desi portocalele sunt o sursa naturala de zaharuri si au un indice glicemic moderat, persoanele cu diabet ar trebui sa fie atente la cantitatea de fructoza pe care o consuma din fructe precum portocalele.

Probleme dentare: Aciditatea din portocale poate afecta smaltul dintilor. Consumul excesiv sau frecvent de portocale poate duce la eroziunea smaltului dentar sau la sensibilitate dentara pentru unele persoane.

In majoritatea cazurilor, portocalele sunt sanatoase si pot fi incluse intr-o dieta echilibrata, dar este important sa fiti constient de propriul corp si sa consulati un specialist in sanatate sau nutritie in cazul in care aveti intrebari sau ingrijorari legate de consumul de portocale sau de alte alimente.

Farmacistul Catena va recomanda:

3 la pret de 2
Naturalis Rehidrafort aroma portocale X 10 plicuri x 5 g pulbere

Naturalis Rehidrafort aroma portocale X 10 plicuri x 5 g pulbere

  Naturalis Rehidrafort aroma portocale este…

3 la pret de 2
Naturalis Vitamina C 500 mg X 30 comprimate masticabile

Naturalis Vitamina C 500 mg X 30 comprimate masticabile

Naturalis Vitamina C 500 mg este un supliment alimentar,…